torsdag 2 juli 2009

Tuuri 1.7.2009

Igår vaknade hela familjen + Johanna kl. 8 och beredde sig på att åka iväg till Alavus/Tuuri kl. 08:30. Johanna och jag sov hela vägen i bilen, vi var framme kl. 10:30, så det tog precis 2h.

När vi var framme fick vi bra parkeringsplats, det brukar va ganska svårt att få nära ingången, men igår blev det bra. Så vi gick direkt in och kollade, Johanna och jag gick säkert 3-4 varv genom den stora butiken. Jag hade velat köpa en buddha, men jag ville även ha en tennis racket/bollar, solbrillor, svettarmband, hopprep (för träning såklart), puma byxor, ny skolväska.
Men man hade ju inte råd med allting så för mig blev det bara:
  • Tennis racket (Wilson)
  • Tennis bollar
  • Puma byxor
Det blev ingen riktigt mat, utan bara pizza och sallad. De hade lagt en fel fyllning så vi fick pengarna tillbaka ;) För vi orkade inte vänta på några nya..

På vägen hem så var Johanna och jag ganska på G, men det lugnade sig efter att vi hade pausat, då sov vi lite också.
När vi var till livsmedelsaffären i Tuuri så sa jag att mamma och pappa kan köpa ett 4-pack Gin åt oss :)
Alltså 1 på var, men det var jag och Johanna som ville ha, men när vi kom hem drack vi bara halva, och tog en pipa... lakrits pipa ;)
----------------------
2.7.2009 - Idag
Idag vaknade jag och Johanna kl. 8 igen, för jag skulle till min fasters och städa inför barnkalaset de skulle ha där senare idag. Och Johanna for hem efter att jag farit, så hon skulle hinna med lite arbete hemma också.
Det tog 2h, dammsög, torkade golven, torkade damm, städa toaletterna.
Hon hade inte betalat från förra gången jag var 2h också, så jag fick 40€ för 4h sammanlagt! :D
Hon brukade ta 5€/h, men det skulle bara ha blivit 20€ om hon skulle gjort det, så jag fick 20€ mer :D

Ikväll ska jag till min kompis, hon hade Fonduekväll kl. 18, så får se hur det går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar