lördag 27 juni 2009

Släktträff i Soklot


Morgonen började med att jag försov mig 1h, men jag hann nog göra mig klar för att fara iväg till sommarens släktträff i Soklot 15km från oss. Klockan 12 var vi dit bjudna och vi åt där, det var som knytkalas att man tog med sig eget kött eller korv att grilla och vissa var ansvariga för de större sakerna.
Efter att vi hade ätit hade vi några lekar; Äggrace, Pinnkastnings-grejs och ett chockerande spratt för mig och 3 av mina kusiner..!
Skönt och ultra chockerande! Som ni ser skulle vi sätta oss mittemot och blåsa över en pinne till motståndarens sida i en plåt med vatten och vi var nära med ansiktena, precis när vi skulle börja blåsa så slog hon till plåten så vattnet stänkte upp på oss så vi blev genom våta! xD - vi anade absolut ingenting, dagens höjdpunkt!


Efteråt åt vi lite glass och drack, då blev det dags att åka hem. Nu på kvällen har min bror och hans flickvän varit här, första gången vi fick se henne, och det var en finska, men hon kunde svenska, ganska tur. :)
Jag tror jag kör iväg till Johanna's villan nu, har inget annat för mig och det är varmt nu så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar