fredag 26 juni 2009

Skaffade mig...

Mamma och jag var till Jeppis idag och Johanna for hem. Vi var och hämtade min Nomination fyrklöver-bricka, som var en liten "gått-ut-högstadiet"-present ;)
Vi gick sen till Seppälä för jag hade sett ett par korta jeans shorts som jag gillade, och det fanns ett par kvar och rätta storleken - nööjd! Behövde verkligen dom, har bara långa shorts.


Till sist for vi till Prisma för att handla massor av grönsaker, vi ska på släktträff så mamma är ansvarig för salladen som ska räcka till 48pers. ^^ Det blev 30 tomater, 5 kålhuvuden, 5 rödlökar, 4 gurkor, 4 paprikor, 3 ananaskonserver - lite? haha.
Helst skulle jag inte vilja fara på träffen, har ingen lust och jag har ju knappast träffat hälften av alla 48 personerna.

I början av veckan frågade Alex om jag skulle komma dit och se på två filmer som jag hade lovat och vill också, men skulle inte orka köra cirka 40km och i 50km/h med vespan. Får bli till nästa vecka istället :)
Apropå nästa vecka, då har mamma och pappa ledigt så då far vi kanske till Tuuri och se om man hittar något smått och gott där :D De som inte vet vad Tuuri é för något, så det är en stor affär med lite av varje, eller hur vi ska säga.. Jätte nice ställe!!!

Min bror ringde nyss och sa att han och hans nya flickvän kommer hit imorgon kväll... Och det värsta är att hon är FINSK!!! Jag skulle inte haft något emot om hon skulle ha varit tvåspråkig eller bara svensk!! - Jag kommer att döö imorgon, take me away!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar