lördag 11 juli 2009

Day 3-4 * Skären

http://sarahek.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1247176801&id=389893495
Fredag 10.7.2009
På dagen gjorde vi inget speciellt, blev nästan bara tv tittas. Och vi träffade på Igge igen, han fick bråttom när han hörde Mia's röst och ljudet av kex-påsen :) Men vi bestämde oss för på kvällen att fara till Timo's föräldrars villan och antagligen tillbringa natten där. Tiden i båten drack Mia och jag en Kurko (4.7% ALK.) och Timo en Carlsberg, när vi kom till en hamn påväg till villan så mötte vi sjöbevakarna - hehe, vem tror ni tog fram paparazzi kameran? ;) Timo fick blåsa och han var grön, fast efter några öl, proffsigt.. :P T.o.m. pistol i hölstret.

När vi kom till villan så började det roliga, spelade lite kort med två yngre barn och Mia. Det gick ju bra. När klockan redan var 22:30 så var jag på min andra Kurko (även sista enligt Mia's order ^^), då började Nanna, Bibbi, Mia och jag med lite lekmanna pidro, vi skulle lära Mia hur man spelade, men det hon snappade upp var hur man delar ut korten! :D
Efter det som pågick en stund så roade vi oss med en bok "Frågor & Svar", haha den var bra, vi kom nog med så roliga och lite felaktiga svar!
Det var en fråga som var såhär:
Vad är det franska ordet för maskros?
.... Pissenlit, som också betyder "Kissa i sängen"!
Haha, den var nog bra.. ^^ Och det är sant.

Men när klockan började närma sig ett så stannade vi kvar och sov över..
------------------------
http://sarahek.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1247263201&id=389894691
Lördag 11.7.2009
Inget speciellt på morgonen.. På hemvägen så fick jag leka modell i båten och Mia som fotograf. Det blev fina och bra bilder!

När vi kom tillbaka så tog vi en skön dusch, skillt förstås ^^ Men det var jätte skönt, och då bar det av hem till Kovjoki igen efter 4 dagar.
Hände inte så mycket här.
Har sprutmålat fähuset, och fått ett tecken att det inte är min grej.. :S
Ikväll blir det väl lite film.. Och så ska jag fösöka att bara va online på kvällarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar